viernes, 13 de mayo de 2011

Como ciudadano privado ¿qué haces para alimentar la corrupción?

Quiero creer que nada. Me preocupo por seguir las leyes y ser cero tolerante con quienes las incumplen. Hago seguimiento público de las actuaciones de funcionarios corruptos como Babadía, el desagradable exgobernador del Valle, para que más personas tengan elementos de juicio adicionales a la hora de votar por sus representantes. Cada vez que puedo argumento ante quienes conozco el porqué sí vale la pena ser legal así parezca que todo el mundo es corrupto.

La corrupción me duele porque si matan o roban a alguien que no conozco, no me afecta directamente, pero cada acto de corrupción sí porque nos cuesta a todos y propicia las condiciones para que algún día al que maten o roben sea a mí.

---------------------------------------------
As a private citizen, what do you do to feed corruption?

I want to believe that nothing (willingly at least). I try to follow the law and to be zero tolerant with those who break them. In public I keep track of corrupt public servants such as Babadía, the disgusting former governor of Valle, in order for more people to have additional criteria when they be voting for their representative. As often as I can I make arguments between people I know about why it worth it to be legal even when it seems like everybody else is corrupt.

Corruption hurts me because if somebody I don't know is robbed or killed it doesn't affects me directly, but each single corrupt deed does because it cost to us all and encourage the conditions that make possible that someday the one robbed or killed be me.

Ask me anything. I deal better with "why" and "how" than with "what".

No hay comentarios.: